Valve - компанія, що випустила Left 4 Dead, серію Half-Life, пазли Portal і один з найбільш довго живуть F2P-шутерів - Team Fortress 2. Всі ці ігри виходили в потрібний час. Всі вони без винятку залишали глибокий слід на індустрії, завойовуючи увагу і любов геймерів. І, практично всі ці ігри вийшли від Valve до нинішнього десятиліття. Протягом останніх семи з половиною років Valve зайнята тим, що переробляє вже існуючі ідеї, перетворюючи їх в сервіси-довгожителі, здатні викачувати сотні мільйонів доларів. Попутно, ще й Steam приносить компанії 30% від всіх продажів в сервісі.
Valve заробляє величезні гроші. Дивовижно величезні. Настільки, що ми навіть не знаємо точну суму, тому що Valve - приватна компанія і не зобов'язана публікувати фінансові звіти. Однак з огляду на продажі ігор через сервіс, аудиторію Dota 2, TF2 і CS: GO, компанія повинна отримувати від геймерів мільярда півтора в рік.
Частина цих коштів йде на операційні витрати. Частина на експерименти з VR, розробку нових прототипів та інше футуристичне залізо. Частина на ре-інвестиції та інші принади. А тепер головне питання - скільки залишається на ігри? Тому що судячи з останнього анонсу Valve - колекційної карткової гри по Dota, у Valve мало грошей на ігри. Настільки мало, що компанія готова заплигувати на ринок карткових ігор, які в останні роки не випускав хіба що ледачий. Зате це дешево, швидко і неймовірно вигідно - навіть незважаючи на критику, досить поглянути на число колекціонерів карток Steam, які витрачають немалі гроші на їх збір. Старий, перевірений психологічний трюк - збери їх усіх!
На тлі новин про те, що з Valve йдуть ветерани, зокрема ті, хто займався сценаріями, подібні новини, викликаючи питання про те, а чому взагалі займаються розробники ігор в самій Valve? Чи не інженери, які не художники і моделлер, а ті люди, які безпосередньо придумують гейм-дизайн, всесвіти, передісторії?
Карткова гра по Dota - це закономірне рішення. Несподіване, але абсолютно раціональне. Особливо з урахуванням того, що Valve покликала Шона Плотта, також відомого як Day9, щоб той вів стрім. А ще Шон відомий тим, що його дивиться маса гравців Hearthstone. У підсумку, у них не тільки шикарний ведучий, а й той, якого дивиться аудиторія конкуруючої карткової гри. Найголовніше ж - в карткову гру Dota гратимуть. Тому що лор. Тому що Dota.
Бурчання таких як я про часи, коли трава була міцний - не більше ніж обурення того, хто любив старі ігри Valve, і абсолютно не розуміє фанатичній відданості усіма цими кіберспортивного MOBA. Однак така індустрія - арені мультиплеер, карткові ігри, кіберспорт-кіберспорт-кіберспорт. Індустрія знайшла золотого теляти десятиліття і пиляє його до тих пір, поки не зітруться зуби. А Valve попутно ще й вкладає в потенційно революційну технологію, яка може стати аналогом Dota 2020 их років, коли нові відчуття прийдуть на зміну витріщеними очима від майстерень комбо.
Поки ж аудиторія Dota витрачає сотні мільйонів на плюшки і косметику, Valve буде займатися Dota. Карткові ігри, комікси, фігурки, шапки, дрібнички, відео і все-все-все. Адже головна мета будь-якої успішної компанії заробити небагато грошей, а заробити всі гроші з придуманого їй продукту. І Valve ще не закінчили.
Забудьте про Half-Life. Чи не в цьому десятилітті. Можливо ніколи. Тому що зараз час франчайзових шутерів, а не історій мовчазної вченого з комплексом рятівника.