У карткову гру Гірка можуть грати від 2 до 6 осіб.
Карти для цієї гри повинні бути преферансної, т. Е. В 32 аркуша.
Кожна карта має свою цінність, так:
Туз дорівнює 11 очками.
Кожна фігура по 10 очок.
Грають ж в гору не так на окуляри і на партії, а на ставки, що означає те, що кожен гравець ставить на стіл відому ставку, тобто куш.
Гру не розігрують, але оголошують, тобто хваляться переважним гідністю своїх карт перед іншими.
При здачі дотримується звичайна черга.
Правила гри в Гірку
Здає
роздає всім граючим по 4 карти так: перші дві карти лицьовою стороною
вниз, а останні лицьовою стороною вгору, а собі ж кладе карти все
закритими, тобто крапом вгору.
Якби
хтось з гравців побажав з перших двох карт одну розкрити, то наступні
карти повинні бути дані: одна відкрита, а інша закрита.
Коли гравець, що сидить під рукою, забажає до здачі додати, тобто збільшити ставку, тобто поставити,
як кажуть, на кону що означає, що він бажає зіграти втемну, то такому
гравцеві дають всі чотири карти темні, невідкриті.
Якщо
ж наступний партнер виставить ще більшу суму, ніж його сусід поставив
на темну, то це означає перетемніть, і в даному випадку перетемнівшій
також отримує чотири темні карти.
Перше
право перетемнять належить тому, хто сидить після гравця затемна, але
далі затемнювати і перетемнять дозволяется та іншим гравцям.
Всі
ті карти, які відкриті, повинні лежати перед гравцями, і ніхто не має
права їх брати на руки, виключаючи тільки спасував, коли гра
закінчиться.
Коли здача закінчена, то здає зараз же повинен розкрити зі своїх чотирьох темних дві карти, а залишилися карти відкласти.
Кількість так званих Фалек заздалегідь має бути призначено граючими. Фальк здебільшого призначають дам і шістки.
Фалька при тузі означає туза, при королі - короля, при валет - валета, при десятці - десятку і т.д.
При хробаках Фалька становить червову масть, при бубнах - бубнову масть, при треф - Трефова і при піках - пікову масть.
Тринкой
називаються три карти одного значення, в числі яких може бути і Фальк,
наприклад трійка є тоді, коли будуть три туза або два тузи і Фальк, три
короля або два короля і Фальк, три валета або два і Фалька і т.д.
Четвериков
називаються чотири карти однакового значення, куди також може входити і
Фальк, наприклад чотири тузи, чотири короля, чотири валета і т.д., або
три тузи і Фальк, три короля і Фалька і т.д.
Хлюстом називаються чотири карти однієї масті, наприклад чотири черви, чотири піки і т.д.
Три карти однієї масті і Фалька при них також вважаються хлюстом.
Кожна тринка і три карти перебиваються Четвериков і хлюстом.
Тринка старше трьох карт, а четверик старше хлюстом. Тринка і четверик старшої масті перебивають як тринку, так і четверик молодшої масті.
Хлюст і три карти мають ту перевагу один перед іншим, що хлюст з туза, короля і фальки старше всіх інших Хлюстов.
Після
того як сдатчик відкрив дві свої карти, сидячий наліво, розглянувши
свої карти, якщо у нього знайдеться яка-небудь з вищезазначених
комбінацій, йде в гору, тобто піднімає гру, в іншому випадку він може пасувати. Гра
в гірку продовжується до тих пір, поки всі гравці не спасують, за
винятком двох, які можуть далі йти в гору або покінчити світом.