Віст - правила гри
Віст - старовинна англійська гра, і до сих пір має масу шанувальників. У своїй основі віст надзвичайно цікавий і цікавий, вимагає уваги і пам'яті, тому що кожен гравець зобов'язаний стежити за ходами і знесенням своїх партнерів, за ренонс, за запрошеннями та ін.
У віст грають вчотирьох, удвох і втрьох; в останніх двох випадках з дурнем або бовдурами. Можна грати вп'ятьох і вшістьох, але в цьому випадку в кожному Робера один або двоє повинні бути такими, що виходять.
Закони та правила цієї гри однакові для будь-якого числа грають, тому в описі їх ми будемо дотримуватися середньої партії, тобто з чотирма партнерами.
Гра поділяється на дві партії, і двоє гравців грають проти двох. Після кожного Робера обов'язкове пересадка, тобто гравці міняються партнерами, які вибираються не за бажанням, а по «велінню» карти, вийнятої з колоди: молодша карта грає з молодшою, старша - зі старшою. Першим здає той, у кого наймолодша карта. Він і вибирає місце. Колоду знімає противник, який сидить праворуч від здає. Карти здаються все до однієї. Здача починається з партнера, який сидить з лівого боку. Сама остання карта відкривається здають і залишається на столі на деякий час. Вона визначає козир.
Роздають, який побачив або виявив останню карту (козиря) завчасно, втрачає право здачі. Ніхто під час здачі не повинен ні дивитися, ні збирати своїх карт.
Карта, відкрита під час здачі до оголошення козиря, зобов'язує до перездачі. Гра, яку здали не в чергу, вважається дійсною, якщо ця обставина не помічено вчасно і козир вже відкритий.
Перший хід завжди належить гравцеві, що сидить ліворуч від роздає, такі - взяла хабар.
Кожен гравець зобов'язаний зносити необхідну масть, але не зобов'язаний її перебивати. Не маючи на руках необхідної масті, можна зносити карти іншої масті на свій розсуд або перебивати її козирем.
Хабар береться тим, хто покладе найстаршу карту. Довільний ренонс, тобто ситуація, коли гравець, маючи необхідну масть, не дає її, а скидає інші масті або перебиває козирем, штрафується на п'ять очок на користь противника або на три хабара, які контрпартнери можуть взяти собі.
Ренонс не рахується до тих пір, поки хабар не закрита, але противники можуть негайно ж вимагати, щоб гравець, який допустив помилку, поклав або старшу, або молодшу карту необхідної масті. Гравець має право запитати свого партнера, який не дає необхідної масті, чи не помиляється він. Цим він складає з себе штраф, а за все з усіма наслідками відповідає один провинився.
Якщо хтось ходить не в чергу, то противники мають право або визнати карту або зажадати, щоб партнер ходив з відомою масті.
Якщо гравець, що сидить третім від вийшов, кине карту раніше другого, то четвертий грає може скинути карту раніше свого партнера; ця помилка з боку третього непоправна.
Якщо один з гравців якимось чином не дасть на хабар карту і буде продовжувати гру з зайвою картою, то противники мають право або визнати талію, або зажадати нової здачі.
Якщо гравець знесе навмисне або ненавмисно кілька карт на одну хабар, то противники мають право змусити його залишити на хабарі ту чи іншу карту на їх розсуд.
Картами, відкритими до закінчення гри, розпоряджаються противники.
Дивитися можна тільки дві останні хабара.
Хід перевага від довгої масті або від рядових карт: наприклад, при дамі, валет, десятці потрібно ходити з пані. Від туза з маленькими слід йти спершу з маленькою, потім з туза.
Маючи третього або четвертого короля в масті, потрібно йти з меншою карти. Від другого короля ходити не слід. Від третьої дами ходити можна тільки у виняткових випадках, якщо на інших мастях кращих карт немає.
Якщо партнер вийшов з якою-небудь масті, то, взявши хабар, потрібно йому відповідати (ходити) в неї ж. Але якщо є своя сильна масть, то слід спершу сходити з неї і потім вже відповідати в масть партнера.
Маючи сильну масть, потрібно ходити з найстаршій карти або з наймолодшою, але аж ніяк не з середньою. Маючи на руках не більше трьох козирів, козиряти не слід, поки цього не захоче партнер. Якщо у партнера в який-небудь масті ренонс, то вигідно ходити до нього з цієї масті, щоб він міг брати хабарі маленькими козирями. Під козир також вигідно ходити, якщо противники намагалися козиряти. Це показує, що у них багато козирів, а тому замість того, щоб свої козирі йшли на їх Онер, краще брати ними хабара.
Коли на руках хороша масть, то неодмінно потрібно козиряти для того, щоб супротивники не могли її бити козирями. Якщо на руках чотири або п'ять козирів, то ходити слід з них.
Не слід робити вихід з тієї масті, в якій є туз і дама. Слід дочекатися виходу в цю масть свого партнера або супротивників і тоді прорізати дамою.
На карту, з якої вийшов партнер, обов'язково потрібно покласти найстаршу, але якщо партнер піде з короля, а у вас на руці туз, то перебивати його не потрібно.
Якщо партнер вийде з пані, а у вас на руках туз, то на початку гри слід скинути на даму Фоском, в кінці - перекрити. З мастей, яких немає у противників, ходити не слід.
Ходити з другої дами або з другого валета в масті слід тільки тоді, коли на руках немає ніякої гри.
Якщо гра «розділилася» між усіма чотирма гравцями, то корисніше приховувати свою гру, але якщо вона у партнерів добре складається, то слід розігрувати її якомога зрозуміліше і ясніше.
Відповідати в масть супротивників ніколи не потрібно.
Ходити з тринадцятої карти не можна, якщо не всі козирі вишили.
Не слід робити вихід з одиночної карти, це може вести в оману партнера. Набагато краще, маючи на руках йди нічну карту, чекати виходу в неї супротивників. Тоді прорив захід у цю масть можна буде взяти козирем.
Коли один з гравців показав, що у нього сильна така-то масть і робить ренонс в інший, то його партнер повинен, якщо у нього є одиночна карта його сильною масті, ходити з неї, а потім вже ходити в ту масть, яку той буде перебивати козирями: може статися так, що обидва партнери стануть перекривати козирями масті, і яких у них ренонс.
При чотирьох козирі не слід перекривати ними карти, які, цілком ймовірно, може взяти партнер.
При двох рівних карта х, наприклад, королі і дами, ходити слід зі старшою, тобто з короля, але класти на хабар при сторонньому ході слід даму.
При тузі і королі слід виходити спочатку королем, щоб показати цим партнеру, що туз знаходиться у вашій же руці. При коронки, тобто тузі, королі і дами, перший вихід повинен бути з пані.
Тринадцяту карту перекривати козирем не слід, якщо ви сидите не останнім.
При необхідності ходити з козирів починати слід завжди з самого старшого.
Перша карта, що скидається партнером, буває завжди від його слабкою масті, і тому в цю масть ходити не слід.
Головна умова гри в віст - увага до виходів як свого партнера, так і супротивників. Неодмінно потрібно пам'ятати двадцять шість карт (свої і партнера), які необхідно вгадувати, причому завжди більш імовірно, що з десяти випадків знайдеться тільки чотири, в яких у гравця, що сидить ліворуч, буде вища карта тієї масті, з якої робить вихід гравець, що сидить направо. Також завжди слід сподіватися, що у партнера є принаймні дві досить значні карти тієї масті, яка у вас слабка.
У віст грають в дві колоди, кожна складається з 52 карт. Порядок карт наступний: туз, король, дама, валет, десятка, і т. Д. До двійки. Перші п'ять карт, тобто фігури: туз, король, дама, валет і десятка, - називаються Онер.
Всі п'ять фігур, що знаходяться у одного гравця або розділились на двох партнерів, складають 5 Онер, за них записується 5 очок, за чотири Онера - 4, за три - 2.
Гравець, що зробив помилку при роздачі карт, передає право здачі наступного за ним гравцеві. Після закінчення партії, тобто першої половини Робера, той, кому доводиться здавати, має право змінити колоду.
Хабарі збирає один з партнерів кожної сторони, також і запис ведеться одним з гравців.
Якщо у кого-небудь з гравців впаде на стіл карта лицьовою стороною, то противники вправі вимагати, щоб вона залишалася весь час відкритої і ходити або покласти її на хабар тоді, коли вони цього побажають.
Робер складається з двох партій. Сторона, яка закінчила дві партії поспіль або дві з трьох, виграє Робер.
До закінчення партії приписують 5 очок, до закінчення Робера - 10.
Гравець, ведучий записи, проводить крейдою горизонтальну лінію, над якою записує Онер, коронки, штрафи, а внизу зазначає хабара (леві).
Для того, щоб закінчити партію, слід в нижній записи мати цифру 10, або, інакше кажучи, потрібно взяти п'ять леві. За кожну зайву хабар (леві), взяту понад шість законних, записується по 2 очка.
Дванадцять хабарів, взяті одною зі сторін, називаються малим шоломом. За нього приписується, окрім 12 за леві, ще 10 очок до Онер. Тринадцять хабарів називаються великим шоломом і крім 14 за леві приписується до Онер 20.
Програні партії пишуться над рисою, а виграні - під рискою.
34___
цей запис належить стороні, яка програла, а
_____
12- виграла.
Щоб виграти повний Робер, необхідно виграти киць партії, а тому якщо якась зі сторін виграє партію хоча б і з нулем, тобто при підрахунку у неї виявиться очок менше, ніж у супротивників, то все-таки партія залишається за нею.
Наприклад, записи були:
10 3
4 2
5 5 __
10_ 6
4 6
4 5
В цілому: у перших 37, у других - 27. За вирахуванням 27, у перших залишається 10. Цю суму записують наверх:
10_
а другі, які закінчили партію, пишуть:
0_
За коронки записується: туз - король - дама некозирние- 5 очок, козирні-10; туз - король - дама - валет Некозирні - 10, козирні - 20; туз - король - дама - валет - десятка Некозирні - 20, козирні - 40; від туза до вісімки Некозирні - 25, козирні - 50 і т. д. до двійки включно, додаючи до кожної зайвої Некозирні карти по 5 очок, а до козирною - по 10.
Можна грати в віст втрьох - в цьому випадку кожному гравцеві по черзі доведеться грати з відкритим йолопом, удвох, тобто з двома бовдурами. Рахунки і правила абсолютно такі ж, як і в вісті для чотирьох.
Грають віст без козирів. Онер є тузи. Коронки вважаються всі як козирні, тобто мають подвійний рахунок.
Є також варіант віста удвох, але без дурнів - Humbug. Він грається за всіма правилами звичайного, і записи його ведуться в тому ж порядку.
Карти здаються на 4 купки, по 13 карт в кожній. Гравці сідають один проти одного, розглянувши свої карти, кожен гравець вирішує, чи грає він на своїх карта х або скидає їх і купує інші.
В останньому випадку він бере карти, що лежать від нього направо, після чого він не має права користуватися своїми скинутими карта ми або взяти їх назад на руки, а ці куплені скинути.
Козирем користується здає, але якщо він надумає змінити карти, то позбавляється його.
Гравець, що не змінював своїх карт, не може дивитися гру, що лежить від нього праворуч; не можна також дивитися і скинуті карти.
За Онер пишеться, як і в звичайному вісті, тобто за п'ять - 5 очок, за чотири - 4, за три - 3, за два - 2.
Humbug грається і без козирів, Онер тоді вважаються тузи.
Існує і ще кілька варіантів віста: летить качка, Бісмарк - для чотирьох гравців і Кайон - для трьох.